Website
OptInsight helpt te communiceren met zorgprofessionals op een betrouwbare, effectieve en legale manier. Via het eigen platform wordt AVG proof data opgeslagen op de juiste manier.
Naast het eigen platform moest er ook website komen voor OptInsight. Deze moest leads genereren en bijdrage aan de professionele uitstraling van de steeds harder groeiende organisatie. OptInsight is inmiddels in meerdere landen binnen Europa actief.
In samenwerking met Gracious werd een nieuw design ontworpen. Zo zijn er door Gracious diverse sessies ingepland met OptInsight om zo de nieuwe identiteit vast te stellen en dit te vertalen naar een nieuw web design. Met een nieuw logo, nieuwe kleuren en lettertypes en een eigen stijl als resultaat. Dit design heeft Kleidi weer vertaald naar een online website.
Koppeling met platform
De data die verkregen wordt komt in het eigen platform terecht door middel van een koppeling met de formulieren op de website. Via Gravity Forms komt de data veilig terecht op het eigen platform en wordt het daar veilig en volgens de AVG eisen bewaard.
SendGrid marketing automation
Om dan weer met de zorgprofessionals te kunnen communiceren is een koppeling gemaakt tussen Gravity Forms, het eigen OptInsight platform zelf én het e-mail communicatieplatform SendGrid.
SendGrid wordt gebruikt om geautomatiseerd e-mails te versturen op basis van de voorkeuren van de bezoeker/invuller. Wil je bijvoorbeeld wel of niet informatie ontvangen over bepaalde onderwerpen. Deze voorkeuren worden direct geregistreerd en op de juiste manier verwerkt.
Chatfunctie Tidio
Op de website is ook een chatfunctie geïnstalleerd. Zo is er nog een extra manier om snel in contact te komen met OptInsight. Je kunt via Tidio meerdere personen om mee te chatten toevoegen, automatisch berichten versturen en gemakkelijk tijden en dagen instellen dat de chat getoond wordt. Via de chatfunctie hebben inmiddels al meerdere leads contact opgenomen met OptInsight.
Zoekmachine optimalisatie
Om de online vindbaarheid te vergroten is de website geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google. Door een uitgebreide zoekwoordanalyse zijn de pagina’s geoptimaliseerd. Dit zal in de toekomst ook voor andere talen uitgevoerd worden. Sinds de optimalisaties zijn de vertoningen met 100% gestegen.
Project
Website
Klant
OptInsight
Wat hebben we gedaan
Meertalige website
Video animatie
Diverse formulieren
Koppeling met eigen platform
Google Analytics
Chatfunctie
Cookiebot
Zoekmachine optimalisatie
Marketing Automation
Mobile first design
Hoe het project is ontvangen
Bekijk website“Tes levert alles volgens planning en binnen budget. Zeer prettig in communicatie. Wij zijn meer dan tevreden over het eindresultaat van meerdere projecten”
Tjeerd van der StroomCTO OptInsight
Cookiebot voor WordPress websites
Wil jij ook volledig compliant zijn met je website volgens de laatste AVG/GDPR wetgeving? Maak dan gebruik van een cookiemelding. Een uitstekende tool hiervoor is Cookiebot. Tot 100 pagina’s is de tool gratis. Vanaf 100 tot 500 pagina’s betaal je 12 euro per maand. Speciaal voor websites in de EU en met de juiste instellingen AVG Proof. Zo worden scripts zoals Google Analytics automatisch gescand en gecategoriseerd en kunnen bezoekers ten alle tijden hun consent aanpassen.